.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



maandag, mei 19, 2008

Dames in Dove-reclame toch niet zo ‘naturel’

Pascal Dangin is een van de onbekende grootheden in de beauty-en mode-industrie. De geboren Corsicaan is waarschijnlijk de beste retoucheerder van modefoto’s ter wereld. Vrijwel alle belangrijke modefotografen en modebladen maken gebruik van zijn diensten.

Genoeg reden voor het blad The New Yorker om op 12 mei een lang artikel aan Dangin te wijden. De meester bekent daarin te hebben meegewerkt aan een reclame van Dove. Voor een van die Dove-campagnes portretteerde fotografe Annie Leibowitz een aantal 50-plusvrouwen in hun blootje.

Dangin in The New Yorker: ‘Weet je wel hoeveel ik aan die foto’s gesleuteld heb? Maar het was leuk werk, een uitdaging, om ze er niet jonger, maar toch aantrekkelijk uit te laten zien.’ Unilever en Annie Leibowitz ontkennen bij hoog en bij laag dat de foto’s zijn geretoucheerd. Op de beelden zou alleen ‘kleurcorrectie’ zijn toegepast. Ook Dangin zegt achteraf dat zijn woorden zijn verdraaid. Maar het reclameblad Advertising Age schrijft dat Dangin heeft toegegeven dat hij ontsierende adertjes heeft verwijderd bij de oudere modellen. En Leibowitz en Unilever weigeren Advertising Age de originele afdrukken van de fotosessie te geven, zodat die vergeleken kunnen worden met de uiteindelijke reclamefoto’s.

Bron: DAG.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?